Dagens tävling

Idag var det som sagt tävling.

Vart ut som 2a start och red fram ca 30 min. I början var hon helt knäpp, så fort jag tog tygeln ställde hon sig i ÖT och hoppade med frambenen. Men släppte tygel och travade runt i ridhuset så hon gick framåt och sedan tog jag först yttertygel försiktigt och tillslut travde vi runt i helt okej form. Sedan rullade allt på förutom att han segar ihop ibland och man får verkligen säga åt.

Gick tillslut ut på banan i spöregnet och usch, det var inte roligt där ute! Men runt kom vi, om vi inte hade fattat fel galopp och det varit så ojämnt och lerig underlag hade det gått bättre. Slutade med 155 poäng och 57,41 %, inte det bästa men slutade på 3:de plats. Tjejen som red Benita efter mig vann dessutom så tror jag värmde upp bebisen bra ;)



Kort video!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0