Lokal hoppning - Färingsö

Det var en eftermiddags tävling så åkte ner till 09 och börja fixa. Lastade 11.00. Var för en gång nöjd men knopparna någolunda. Ska bara tunna ut lite mer på vissa ställen och klippa till den.

85cm klassen- Framridningen var trång. Skrittade ryttare överallt som var i vägen så kunde inte arbeta han ordentligt. Fick tillslut komma in i ridhuset för att hoppa fram. Allt flöt på bra. Var jätte varmt och båda vi var helt slut när vi gick in på banan utomhus. 85cm är en konstig klass och den skiljer 5 cm från lite högre lite lägre, tyckte vi båda var jobbigt. Andra hindret fick jag ett stopp på. Hade korsgalopp in och jag hade hunnit ändra om jag orkade.. Näst sista hindret i grunden vart det ett till stopp och där tog våran far slut in på en stor färgglad oxer men kom i mål tillslut.

90cm klassen- Hade jätte bra känsla när jag hoppade upp men hade gått runt och oroat mig innan att det är för högt för att jag ska orka och våga. Red fram lite lätt tills jag gick in och hoppade fram. Fick lite problem där inne då en häst inne ville hoppa så fick aldrig hoppa oxern på rätt höjd men tillslut fick jag till ett kort språng innan jag fick trava bort till banan. Alla hinder gick jätte bra i grunden tills omhoppningen kom och vi stannade ut oss på näst sista hindret. Hade redan hoppat det hindret i grunden men han orkade inte och fick gå ut efter många försök.

Mitt sista ord är att jag är otroligt nöjd över våran första tävling. Nöjdare i 90cm även om vi vägrade ut oss, då vi endå kom till omhoppning. Det var många ryttare som föll av igår. Men alla våra ryttare kämpade bra och vi fick hem en dubbelvinnare!

Bilder från 0.90m





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0