Träning

Träningen gick över förväntan idag. Fick rida i hans vanliga obekväma allround sadel, får stolsits och kommer inte åt han ordentligt med skänkeln. Dessutom trodde jag att han skulle bråka lite med handen men istället tog han snabbt stöd och travade på bra. Tränade på skänkelvikningar och för mig gäller det att hålla igång farten, som faktiskt fanns där men när vi också är så många i gruppen så kan man oftast inte rida i sin egen takt och måste hitta en bra plats. Körde också skänkelvikningar i galopp vilket också gick bra.
 
Hade som vanligt väldigt ont i kroppen efter jag ridit och strechade. Missade min naprapat i måndags så ska dit nu på måndag istället. Hade också håll så hade problem att sitta ner ordentligt men kan sammanfatta att ponnyn ställde upp och var 100% arbetsvillig medans jag var lite av och på.
 
Kom hem och märkte en otroligt jobbig sak så ska ta ett snack med mamma när hon kommer hem. Det är inte meningen att jag ska tävla något det här våren.. Berättar mer senare om det, hörs senare!

Kommentarer
Postat av: Ponnydressyr - Vinn ett Amigo fleecetäcke!

Vad roligt att det gick över förväntan! Sånt är alltid kul :)

Svar: Verkligen!
Fanny Pettersson

2013-03-07 @ 14:25:49
URL: http://ponnydressyr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0