Dagen ridpass

Eftersom jag fortfarande känner av en jobbig hjärnskakning i huvudet så vart jag hetl slut av passet idag.

Red vid 09.00 och solen var uppe och stekte på oss när vi red på utebanan. La upp 3 galoppbommar som var lite upphöjda på ca 30 cm. Jobbade där ett tag tills jag kända att båda varven var näst in till perfekta. Sedan hoppade jag lite på en grind på 70 cm bara för att känna lite. Och sedan oxer som vi höjde max till 85 cm.

Både han och jag var helt slut efter passet och gick stallvägen för hand med mamma och hund i solen. Mys!
Sedan hade jag lekisteorin och barnen fick bara leka och rita, glada barn = glad Fanny.

På tisdag är det dags för lektionsmästerskapen för oss. Åker till färingsö och hoppar 80-85cm klasser. Fint väder ska det bli och tror på en jätte bra dag. Ska pusta honom massor på måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0