Egen träning

Eftersom ridsporten är en sport som inte bara kräver hästens kondition, utan även ryttaren. Tränar ni något utöver ridpassen?


Jag själv har börjat med att åka till gymmet när jag kan. Dock har det blivit dåligt med det den senaste tiden då hästarna har tagit för mycket tid, konstigt nog. Men nu med en syster tillbaks till sadeln är jag tillbaks till gymmet. Dels för att vara hälsosam, lite snyggare till sommaren och ha den uthållighet jag behöver för att rida så pass mycket som jag gör.

Fättävlan är något som drar mycket kondtion och ork av ryttaren. Du ska orka fixa häst, åka till tävling, rida dressyrprogram, hoppa en hoppbana, och en terräng ritt. Som våran tränare sa idag. Du ska ha sån pass bra kondition så att efter du ridit klart terrängbanan ska du orka rida en hel till runda ute i terrängen utan problem. Då är du redo för en högre nivå!

Även för dressyrryttare och hoppryttare anser jag att det är bra med en bra kondition.

Kommer komma ett inlägg om vad jag tränar och hur jag lägger upp det. Var ett tag sen jag var på gymmet som sagt men ska försöka skriva vad jag strävar efter.






Kommentarer
Postat av: Maja & Ylva

sv: Det var vääldigt gott ska jag säga dig! :)

2012-04-11 @ 10:48:47
URL: http://java.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0