Klubbtävling 13 okt

Åkte till gymmet på morgonen så var rätt utmattad när jag redan kom till stallet. Tog in ponnyn som var lerig över hela kroppen men det gick snabbt bort! Knoppade och fixade. Som tur hade jag ingen funkis plats så fotade alla på utebanan. 
 
LB:1 Han var riktigt seg för skänkeln och traven var riktigt svårt att gå igång och bara sega ner hela tiden. Red mycket volter och tränade lite LA delar som vi skulle rida efter. Inne i ridhuset hade dom harvat och underlaget var riktigt tungt, farten gick emot direkt och jag fick kämpa hela programmet för han skulle kunna gå framåt. Det tog lixom tvärstopp. Ingenting gick bra verkligen. Red våran sämsta LB:1 på hemmaplan.
 
LA:1 Direkt efter vi ridit våran LB gick jag ut och galopperade honom, upprepade att han skulle gå fram när jag sa till osv. Sen tränade jag programmet och skrittade tills jag började rida lite till. Tränade skänkelvikningar som inte gick så bra. Tränade galoppdelen, alltså volter och förvänd vilket satt väldigt bra. Inne på banan segade det ut som vanligt och underlaget sa stopp. Gick lite småpanik när jag inte visste vart jag skulle men jag red rätt i sista sekunden. Därför vart det mycket oplanerade vägar och inte så mycket ridning. Men jag är glad att vi tog igenom våran första LA tillsammans.
 
 
 
Alla bilder vart jätte suddiga för min mamma suger att fotografera!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0