grymt avslut

åh känslan idag vart så bra tillslut efter lite arbete.
 
Red ute på utebanan vilket var riktigt skönt, det var lerigt men vi drunknade inte. Började med att skritta fram länge, sedan började jag med att göra slutor på långsidorna och jag märker direkt att han trivs mycket bättre när han får större utrymme (utebanan är dubbelt så mycket större än ridhuset) när han väl kom till ro där så travde jag igång och han var på trycket och travde på bra. Här låg inte bromsen i (vilket det brukar bli i ridhuset)
 
Travde inte så länge utan började galoppera och galopperade på tills det släppte och herregud vad bra det gick. Lät att vara med huvudet och inte kräva någon form och galopperade bara fram. Märkte så fort jag tog lite i tygeln så backade han av och slutade med galoppen jag krävde. Men när det lossande så tog jag lite i tygeln och krävde lite mer samtidigt som jag tröck på han och då slappnade han av mer och mer. Berömde jättemycket och avslutade när jag kört båda varven. Ett riktigt bra avslut på denna termin helt enkelt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0