Egen sadel

När jag började rida Gulan så började jag använda ridskolans ponny dressyrsadel mer. Ridningen vart också en helt annan på Gulan jämfört med den tidigare ponnyn jag red. Jag är tvungen att sitta och trycka på mer för att få fram hans riktiga och fina trav. Vilket jag också vill kunna för att få fram han bättre.
 
Enda sen i sen höstas har min kropp börjat tagit stryk av sättet jag rider. Därför besökte jag naprapaten för ca 1 månad sedan. Vi kom fram till att jag belastar framsidan av höften, lite längre ner/in mot ljumsken. Istället för att sitta på min rumpa. Och bara för det så känner jag nu att min rumpa är väldigt benig och jag har fortfarande ont i mina rumpben sen onsdagens ridning. Rumpan består av 3 lager muskler (om jag inte har helt fel) så tror inte att det finns någon muskler på min rumpa just nu. Det är därför jag får väldigt ont när jag rider och det är inte lite ont heller.
 
Vi kom även överens om att min sadel jag rider i är inte riktigt bra för mig utan det är även den som är problemet och gör det lite värre. Ridskolans ponny dressyrsadel är väldigt liten för mig just nu, får knappt plats med rumpan eller ben utan allt går utanför "ramen" Ridskolan dressyrsadel för storhäst passar inte Gulan utan det bästa vi kan göra just nu är att passa ut en egen sadel åt mig. Det är inte lång tid kvar tills jag ska gå över till storhäst men att sitta och slita på mig kropp känns väldigt onödigt, även om det gäller 5-8 månader så är det väldigt lång tid.
 
Nu har ni fått en förklaring varför jag har väldigt ont. Nu ska jag träffa naprapaten på måndag och få ett träningsschema som jag ska göra för att bygga upp min kropp. Kommer gräva tid men det är det värt. Ska även köra igång och träna på gymmet nu så hoppas på att få en förändring!
 
 Passande bild till
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0