Gårdagens lektion

Hej! Orkade verkligen skriva något igår, var helt slut i kroppen och somnade riktigt fort!
 
Men iallafall, gårdagens gick helt ok, inte världens bästa lektion men helt okej. Vi började med att rida fram självständigt som vanligt. Red mycket galopp för det är när farten han är framme som han tar stödet bättre. Sen gick vi in på volterna och skulle rida på liten volt i trav, vilket är vårat största problem i vänstervarv. Kände även när vi skulle flytta undan och han inte lyssnade på min skänkel (var tvungen att trycka på mer) så fick jag ont i höften. Så försökte ta det så lugnt som möjligt.
 
Sen fortsatte vi på spåret och skulle göra som öppnor och slutor fast åt andra håller så huvudet in mot väggen. Gick helt okej men gulan var så otroligt seg så fick galoppera på han rätt ofta och då var det svårt att hitta en bra plats när vi var så många i ridhuset. Men övningen gav iallafall lite och gulan började släppa lite i ställningen och började ta stöd mer och mer. Blir så kul när man hittar en bra övning som fungerar så nu ska vi träna, träna, träna!
 
Nej nu ska jag till skolan och göra prov. Sen har jag två lektioner och sen är det slut för dagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0