äntligen

Äntligen är det dags, eller imorgon. Globen Stockholm International Horse Show. Det bästa på året typ. Sa det till mamma idag, undra hur många gånger man faktiskt gått i globen, Kan det vara 10e gången i rad? om inte mer! Hur sjukt? Och vad pengar det egentligen spenderats i det där annexet.
 
Imorgon åker jag som sagt in med mamma och ser förmiddagen, LFC, Vinnares vinnare och Clinic. Spännade med alla unghästar som ska visas och Clinic är alltid så inspirerande. Förhoppningsvis är det inte proppfullt i annexet så man kan få shoppingen lite för sig själv. Annars har jag en andra chans på söndagen, när vi åker in med ungdomsstyrelsen, KNUS. Kommer säkert bli jätteroligt.
 
Imorgon kväll är det kadrilj träning också. Gick bra förra gången, vi måste bara hitta en lösning till en viss del och sen måste vi tjejer prata ihop oss om kosymerna.
 
Gårdagens ridning gick 50% bra 50%sämst, skulle öva byten tillsammans med bom. Och när man har en häst som redan kan byten så blir det svårt när det helt plötsligt ligger ett hinder framför och man ska göra byte 2m framför. När den låg på marken gick det helt okej, men när den låg på 40cm höjd gick det inte alls och jag flög runt som en vante i sadeln. I slutet fick jag trimma byten utan bom, fick lite hjälp hur jag ska försöka få dom kvickare. Kul med lite hjälp, äntligen!... funderar på att ta någon privatlektion på lovet eller om jag ska ta det efter årskiftet!
 
Nu ska jag göra en pytteliten shoppinglista på måsten, sen kommer man säkert gå förbi något as flashigt som man bara måste ha! Sen ska jag upp tidigt och det gäller att vara utvilad.
 
 
 
Lördag morgon förra året, trimmdax för de flesta dressyrryttare!
Kan säga att det var riktigt kul att bara stå och titta när de trimmade, var så avis!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0