Projekt oberoende

det var vad vi va på för kurs/konferans/workshop idag.
 
vad ämnet var så var det hur droger, alkohol, tobak och narkotika pågår runt ungdomar och olika statistiker. Väldigt intressant och sedan kom vi in på ämnet hur vi i föreningarna gör för att motverka detta och om man ser det. Isånnafall hur man gör och hur man borde göra om det händer. Alltså att någon helt pltösligt beter sig konstigt och slutar komma på träningar och man inser att de håller på med saker så som droger, alkohol osv. Hur vi ska få ungdomar att kunna välja egen väg, och kunna satsa på sin sport istället.
 
Tyvärr var det inte många olika föreningar med på denna kurs, vilket var tråkigt för jag hade gärna hört av hockeyn och fotbollen i våran kommun hade och säga och hur de gör för att motverka.
 
Det var väldigt intressant iallafall och jag fick många idéer i huvudet. Jag och Katre var faktiskt där som en yngre version, så det fick höra lite hur det faktiskt är. Många vuxna tror att ungdomar faller för grupptryck, vilket jag inte alls kan hålla med om, det var säkert så förr men inte lika mycket längre. Både jag och Katre har gjort vad vi vill enda sen vi var 13år och inte fallit för så mycket grupptryck. Visserligen har jag sett vänner på ridklubben bytt vägar och slutat men inte p.g.a grupptryck, alkohol, droger, narkotika eller tobak.
 
hur som helst det var faktiskt väldigt intressant. Speciellt så fick jag en tankeställare om vad jag faktiskt gjorde igår, ex la ut en bild på alkohol på instagram, där många barn från ridklubben följer mig. Det är egentligen inte bra då jag faktiskt är en förebild för många ungdomar. Jag vill ju faktiskt inte uppmana ungdomarna i stallet att börja dricka sprit, inte i så ung ålder. Man kan förlora mycket på det.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0