18-19 okt

Hej på er! Har gjort så otorligt mycket idag, förstår inte hur jag orkar och dessutom har jag svårt att sova på nätterna så det är lite konstigt, borde ju somna utmattad snabbt, men icke sa nicke!
 
Igår åkte jag till stallet tillsammans med Tova, hann åka hem mellan och äta lite. Vi skritta fram ute i skogen, bland alla fina löv som ramlat av träden. Väldigt mysigt. Var dock lite osäker på att ge mig ut.. att ramla av en häst på 177cm (tror jag) låter lite läskigt men han var väldigt snäll. Måste helt enkelt utmana mig och veta att jag kan lita på honom. För mig räcker det inte att höra det från andra, men igår hjälpte det lite på traven! Han var cool lugn.Sen vart det in i ridhuset, känns som jag hittat lite knappar nu och hittat vad jag behöver träna på och det går framåt!
 
Idag hade jag tänkt att rida på förmiddagen men det ändrades. Åkte iväg vid halv 12 för att fira min kusin som fyllde år en dag innan mig (roligt va?, sjukt att hon kunde komma en dag innan min födelsedag, jag var 5år när hon kom) åkte dessutom in på hööks en snabbis men affären i gustavsberg hade inte världens bästa utbud kan jag säga.
 
Kom hem vid 16 och vart lämnad vid stallet direkt. Hade varit ponnycup och våra tjejer vann, Grattis tjejer! Gick sämst för oss när jag red.. haha Har faktiskt en Guld medalj från Täby när vi var där!
 
Dagens ridning vart lite fortsättning från igår, satte igång direkt och galopperade nästan. Det är då det släpper i hans stora älgmuskler. När det släppt lite så jobbade jag på att få han att lyssna framåt direkt, många övergångar. Försöka behålla formen samtidigt dessutom, det är lite klurigt men jag kommer på det mer och mer!
 
Juste! När jag kom till stallet och satte på mig mina stövlar så spack ena dragkedjan... Förra stövels kedja sprack för bara några veckor sedan, så det är bara att lämna in på lagning!
 
Gud vad text ni fick men bättre än inget alls antar jag? Imorgon blir det möte i stallet och barnkalas! Har bakat dessutom ;)
 

Kommentarer
Postat av: Daniela - Mot Nordiska mästerskapen i fälttävlan!

Älskar din hjälm! :) Visst är det en Uvex? Vart har du köpt den?

Svar: Tack så mycket! Köpte den direkt från uvex:)
Fanny Pettersson

2013-10-20 @ 18:17:49
URL: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0