gårdagens hoppning

Ovanligtvis var jag peppad inför hoppningen igår, var faktiskt längesen och red Spirit för något år sedan och då var det hopp. Så det var lite spännade! Vi hade lite olika övningar uppe, liten kombination, lite längre kombination och små enkel hinder till en bana. Spirit var taggad och spetasade till hinderna, han älskade det. Gick super bra och hoppade bana på 80cm i slutet, tror dock det var lite högre än så.. haha luras av ridläraren. Kom lite fel på ett hinder så jag tappade tygeln efteråt och det var den enda missen.
 
Idag gick min dag undan, slutade 12 och drog direkt till gymmet. När jag kom hem fixade jag iordning lite saker, ex ett tal inför imorgon. Så har fått mycket gjort idag. Skönt för imorgon är det fredag och då vill jag bara ha det lugnt och skönt!
 
Imorgon är det ridning igen! Funderar på vad som ska tränas på. Försöker fortfarande hitta honom lite men det kan man ju göra i övningar också. Kanske plockar fram lite bommar och rider över.
 
Jag och fina basse, feb 2012
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0