Gårdagens programridning

Igår var det som sagt lite program ridning på schemat. Var rätt taggad på att rida då det inte är någon ridning idag utan teori, mer om det sen!
 
Idag testade jag ett annat bett, eftersom han fick sår av sitt enkla tredelade så bytte jag till min raka bett med latex på, han gick hur bra som helst på det. Men på ridskoletränset fick han ett rakt med gummi. Märkte faktiskt skillad direkt när jag tog tyglarna, och efter en stund skummade han rijält i munnen.
 
Ridningen gick bra, jag hade mina nya stövlar så fick rida utan stigbyglar men det är inget mig emot. Dessutom hade jag jobbiga stigbyglar (påminnselse till mig själv att jag måste skaffa egna ridläder till sadeln) istället för att rida runt i ridskolans. Red mycket övergångar och att han skulle lyssna på mina hjälper direkt.
 
Väl inne i ridhuset när vi skulle rida program delen vart han helt plötsligt överlydig på mina hjälper, vilket jag inte var beredd på. Så rumpan fladrade lite hit och dit. Alla delar var bra men kan ju alltid bli bättre, men det var så konstigt att han helt plötsligt lyssnade så bra! Och det är ju inte negativt.
 
Men nu planerar vi in en pay and ride i november! Kul!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0