10 januari

Kom hem från gymmet från några timmar sedan och det slog mig att jag gymmat till och från i 2 år nu. Och jag kan faktiskt säga att jag märkt skillad i ridningen. Jag kan se massor av ryttare som har noll kroppskontroll när de rider, hela kroppen låser sig och de stutsar fram och tillbaks. Jag har också varit där, kommer ihåg hur jobbigt det var när en arm helt plötsligt åkte i vägen för hela kroppen.
 
Styrka är en stor del av ridningen, de människor som inte förstår det ska sätta sig upp på en häst och försöka sitta lika stilla och fint som Edward Cal. Jag säger inte att jag är lika bra som han men träning på sidan om av ridningen ger så otroligt mycket mer än vad man tror! Egen personlig träning ger en riktig push i ridningen.
 
Just nu inväntar jag middagstid och sen ska jag ta mig till stallet. Får se hur bra det går mig för att rida med min träningsvärk som sitter i både mage och ben.
 
Riktigt grym bok för oss ryttare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0