Gårdagens ridning och idag

Hej hopp! Vakande upp till ett vinterland, herregud vad jag inte var beredd på detta. Cyklade hem 00.30 inatt och då var det knappt kallt.
 
Men iallafall så var det planerat att jag skulle träna men min ringklocka på mobilen har inte fungerat två mornar, vet inte alls varför inte inte ringer. Så när jag vaknade var det nästan dags att dra till stallet så åkte dit vid 11 och pysslade lite och tänkte rida ute i snön, dock kom jag inte iväg på Spirit vart som bambi på is med sina bakben (resultat när man inte har broddar bak) vände och gick in i stallet. Ridhuset var upptaget så jag ställde mig och borstade en stund innan jag släppte ut han i hagen.
 
Igår red jag i ridhuset, travde fram en stund och sen började galoppera och herregud vad bra det gick! Han lossnade direkt och vart riktigt låg i formen och galoppera på samtidigt. Jag kunnde sitta stilla med skänklarna och klämma på lite när jag kände att farten börja ta slut. Sjukt att så små saker kan göra en så lyckligt. Körde i båda varven. Men när jag väl skulle ta traven så gick det inte lika bra, hade lagt fram lite bommar och försökte få han lika låg och runt över bommarna men det gick bara någon gång. Satte mig tillslut och försökte bara rida en bra trav bara och få upp han lite i formen. Gick helt okej men inte helt nöjd. Avslutade där då jag kände att galoppen gick så bra. Får ta och arbete traven någon annan dag för jag var endå så nöjd med galoppen.
 
Nu ska jag plugga och sen sätta något i magen innan jag ska åka till stallet igen! Något möte för oss som jobbar i stallet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0