Fälttävlans Läger dag 2

Dagen ridpass var temporida.

Var meningen att vi skulle rida nere på våran gräsbana men eftersom det har regnat som på tok så vart det inte så. Vi byggde fram lite hinder på utebanan. Vi började med att testa lite temporidning.

Våran tränare räknade ut att vi skulle rida 3 varv på 1.08 min. Killberry som kan springa men har svårt att få fram den galoppen red först på 1.22 och nästa gång 1.11 så det var rätt bra jobbat endå. Vi hade även höjt våra läder 4 hål extra, pain men nyttigt.

Sedan fick vi hoppa lite lådor, vatten och smalhinder. Även skritt hoppa och låta hästen ta tag i hindret själv och lösa problemet. Roliga övningar tycker jag och fick lite planer över hur jag ska planera min ridning lite.

Imorgon taggar vi terrängträning förhoppningsvis.

Dåligt med bilder

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0