Fälttävlans Läger dag 4

Sista träningen.

Vi gav oss ner på terrängbanan, lite torrare i marken idag men fortfarande upptrampat eftersom det var 4 grupper där nere igår.


Vi fick direkt hoppa en liten bana, då våra hästar gick gruppen innan. Fick hoppa banken åt annat håll och ner från en lite högre höjd, hade ridit alla dessa hinder tidigare så inga problem. Bara ett nytt hinder, ett hus på 85 cm.

Sedan fick vi gå över och hoppa två andra hinder och sedan satte vi ihop en lång bana på 11 hinder. Kulverten som först låg på 60 cm hoppade istället den större som är 90 cm, det hindret var sist. Jag red hela banan, vart helt slut, genom vatten, bank, upphopp, stock, diket. Tog verkligen på min energi.

Tillslut, kulverten då haha. Kommer full fart men som vanligt vill han hoppa så mycket han kan åt höger, därför hoppar han halva 60 cm och 90 cm eftersom dom står ihop. Ska komma igen men ramlar av, vet inte alls hur det gick till men han bromsade, drog ner halsen men hoppade endå tillslut. Tappde lite luft, han sprang iväg, förstörde tygeln och jag satt upp igen med andra tyglar. Hoppade 60 cm´s kulverten två gånger och sedan 90 cm. Vi kom över med ett konstigt språng, haha. Ser verkligen kul ut på bilden men vi kom över! Skulle aldrig hänt att jag skulle hoppat upp igen om det var för två år sedan, stolt över mig själv.

Slut på detta läger, vi har ridit och haft teori. Eftersom jag hängt med syrran antal gånger på fälttävlan kan jag väl den mesta men några nya saker har jag lärt mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0