Godmorgon

Tisdag morgon och jag börjar 10, så mysigt att gå upp lite tidigare än behövligt och dricka kaffe i lugn och ro. Har även tid att blogga lite.
 
Igår fick jag inte rida min Gulis utan istället fick jag rida Robbie. Har suttit på honom lite den senaste tiden men aldrig från början av ett pass. Nyttigt att sitta på en annan häst än den man oftast rider, eftersom gulan har väldigt lätt att bli ställd och gå i form så vart det en hel annan ridning nu som gällde. Vi tränade på fram och bakdelsvändningar och sedan se hur lösgjorda dom blivit. Vi höll oss till en egen del av ridhuset för oss själva och skulle göra det på en liten volt och upprepa ofta och ibland länge. Sedan skulle vi rida in på rak linje och göra halt. Slutade helt okej och lite skillad på lösgjordhet var det, men Katre gör det 100 gånger bättre. 
 
Men eftersom jag nu inte fick rida Gulan så är nästa gång fredag och det får bli i ridhuset. Lördag är det glögghopping (maskerad) och jag har en bra idé! Ska bara klura ut hur jag ska gå vidare.
 
Bjuder på en bild från Gladö i höstas.
 
 

Kommentarer
Postat av: Erika Andersson

Jaså, du har varit på gladö och tävlat? :) (såg att bilden är tagen där) Det är där jag rider, är det du som kom trea när jag kom tvåa..? Eller minns jag helt fel? Försöker koppla dig till vem du är.. Haha! :D

// Erika Andersson, eadressyr.blogg.se

Svar: Nja det var inte jag. Vårat lag vann allsvenskan div 2 omg2 hos er :D Rider du C eller D-ponny? :)
Fanny Pettersson

2012-12-08 @ 10:20:26
URL: http://eadressyr.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0