Dagens ridpass - Hoppning

Idag var det hoppning på schemat. Vi var endast två tjejer i våran ridgrupp så vi fick bestäma mestadels vad vi ville hoppa.

Det stod massor med hinder ute på utebanan redan så vi passade på att ta det som fanns där ute. Vi byggde ihop en 5 och halvan. Och lämnade resten kvar på samma plats då allt såg riktigt bra ut.

När vi värmde upp såg jag till att hon gick fram för sänkeln, vilket hon inte alls ville även om vi var utomhus. Men varje gång hon lyssnade fram så berömde jag henne antingen med rösten eller klapp på halsen, jag föredrar rösten. Sedan värmde vi upp hoppningen med en 8volt med två väldigt låga hinder, hästarna klev bara över men fick till något vanligt fint språng tillslut.

Sedan red vi på 5 och halvan, Benita ville inte alls hoppa då hon insåg rätt snabbt att det var totalt fel avstånd då jag hade ponny och andra tjejen storhäst så blev det fel och tyvär så stod vi där rätt länge och försökte men hon totalvägrade, hon klev över istället. Sedan byggde vi upp en egen 5 och halvan till mig som inte var med oxer som sista hinder utan ett vanligt räcke. Då flöt allt på bra och det stod väl på 0.75m som sist. Hon är trots allt bara bebis.

Sedan avslutade vi med 8volt igen och höjde till 0.75m där också. Alla dessa sista hinder fungerade super och jag kände verkligen att hon bjöd fram till hindret och jag blev väldigt lycklig. Alla möter motgångar men vi löste detta rätt snabbt. Duktig bebis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0