Planering med Benita

Ska straxt skriva en egen text om hur jag ska planera hennes ridning. Eftersom dom går på bete i juni så känns det ingen idé att jobba upp något riktigt ordentligt utan ska bara läga ner tid på att hon ska tycka att det är rolig att gå framåt. Alltså inge mer ridhus rida utan ska bara ut och ha kul!

Efter sommaren är prio 1 att gå framåt, på vilket sätt är oklart då jag gärna vill ha hjälp utan att göra hästen skänkel/spödöv. prio 2 är att bygga muskler. Nästa år är mitt sista år som ponnyryttare, har alltså 3 terminer att rida vilket jag ska ta vara på.

På lördag är det tävling, framridning i ridhus och sedan LC:1an på utebanan. Tror mamma faktiskt ska stanna hemma och inte följa med syster till åkerbo på terrängtävling. Så lite hjälp av henne får jag nog trots allt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0