Onsdag

Nu är min födelsedag slut. Längtar som tusan till nästa år, 18 år. Tror det kommer gå sjukt fort.
 
Skulle åka mot stallet vid 18 men hittade inte mina nycklar, tillslut åkte vi dit utan nycklar och fick klara mig utan. Alltså rida utan mitt träns, inga stövlar eller hjälm men lånade systers stora hjälm och red i stallskorna utan chaps. 
Eftersom jag skulle rida med annat bett så fixade vi fram ett annat träns.
 
ute var det kallt men red igenom lite delar i LA:1, först ville jag ha stöd i handen vid halt och sedan framåt. Fick stå och vänta ett tag tills det gick för han drar helst upp huvudet när jag ber han att gå framåt. Då måste jag hålla mer i handen och tvinga han framåt, låter inte rimligt men det är så han fungerar. Sedan red jag lite småsvängar i galopp, galoppfattningar, övergångar och skänkelvikning. Dock lite svårt utan speglar och väldigt stor ridbana. Han vart rätt svettig så jag vet att han arbetade på även fast det var rätt svalt ute.
 
Ett problem jag måste lösa är att framåt vintern så kommer jag få tvingas rida ute i snön och kyla på onsdagkvällar, ska se om jag kan byta till en annan dag då det verkligen inte kommer fungera, tror jag. Sedan vart det lite småfix i stallet innan jag kom hem. Godnatt påer.

Kommentarer
Postat av: Emma Karlsson

Vill du tävla om en ny och fräsch höst-design? Missa inte chansen att vinna en då!

http://emmakarlssonz.blogg.se/2012/october/vinn-en-desing.html

2012-10-11 @ 21:08:43
URL: http://emmakarlssonz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0