Torsdag

Har tyvärr inget roligt att blogga om på hästfronten. Igår red jag i tävlingsgruppen med Gulan, för sirpa då fia är på weekendresa. 
 
Vi öva på LA:1ans delar, som skänkelvikningar, liten galoppvolt och förvänd. Gick helt ok för att vara första gången men det blir mycket träning på alla dessa delar nu. Men tyvärr så har de inte hunnit kolla hans mun men det ska göra på måndag. För han markerade lite på lektionen att det gjorde ont men inte så att jag inte kan rida utan bett. 
 
Dessutom märker jag själv av att jag måste träna magmusklerna, orkar inte riktigt sitta kvar i samma postition hela tiden utan kryper ihop efter några sekunder efter jag försökt sträcka på mig.
 
Ska rida igen på lördag, funderar på att öva endast på farten och skänkelvikning. Kanske rida på hacket för att vara snäll mot han :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0