onsdagens

Godmorgon! Hade ingen ork att skriva igår efter träningen men det kan jag göra nu.
 
Igår stod hoppning på schemat. Alla var inställda på dressyr men så var det inte. Vi byggde fram rätt mycket saker så som, upphöjda galoppbommar, kombination på räcken, ett till räcke och en oxer med bom framför och bakom på båda.
 
Testade gas och broms när vi red fram. Sen började vi rida skänkelvikning i trav in på bomar som sedan höjdes upp till hinder och sen galopp in istället. I traven så glömde jag bort att rida så han stannade på 70cm två gånger man sen vart det bättre. I slutet red vi en bana, första gången i banan gick det helt ok för mig, han blir lätt i korsgalopp och det hann jag inte fixa innan nästa hinder men annars gick det hur bra som helst. Men tydligen galopperade inte min häst så sista rundan så skyndade vi på han lite mer och då hoppade han hur fint som helst! saknar bara fart helt enkelt! avslutade rundan med 90cm på ett hinder, haha glad jag blev. Efter det åt när vi travade av, märkte jag självklart av att han hade bättre stöd i handen och det var ju för vi galopperat så mycket. Lär sig något nytt varje dag!
 
Idag ska jag egentligen behöva åka till stallet och sen har jag massa annat jag behöver göra. Så får se hur jag löser allt helt enkelt. Nu måste jag fixa mig inför skolan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0