12 december

Dagarna går så otroligt segt nu. Vill bara ha lov, min kropp väger dubbelt så mycket på morgonen, kommer inte ur sängen.  Bara 1 vecka kvar nu sen får man sova hur länge som helst.
 
Gårdagens ridning gick jättebra! Vi hoppade, började med olika linjer och sen avslutade vi med bana. Mellan åt vart han lite seg men efter några varv i galopp var han igång och sprang på. Han tyckte det var riktigt kul, inte förvånad. Vi har ju bara trimmat dressyr den senaste tiden. Ska försöka ta han ut imorgon på en promenad eller något, så han får komma ut i annan miljö än hagen och ridhuset.
 
I helgen är det fullt ös medvetslös som gäller. Fredag eftermiddag ska jag tillbringa tiden i stallet då vid 17.00 går hästtåget med stans lucia. Varje år har vi en liten kortege (?) den 13 december, alla hästar från stallet ska med och jag har en tradition att köra stallet gammlaste shettis Donna på 22år varje år. Tror det är 4e eller 5e gången detta år. När vi är tillbaks så är det sista kadriljträningen med kläder på!
 
Lördag är det luciashow! Vi bjuder på massa roliga saker som varje år, det börjar 16.00 och jag är med i både kadrilj och hästagility (även detta med donna) Sen är det julmiddag på kvällen med massor av familjevänner, 20e året i rad så det blir storfirande hoppas jag!
 
Nu ska jag plugga, prov på måndag och det finns inte många tillfällen att plugga på. Sista nu innan lovet!
 
Jag och Donna för två år sen! Då var vi ett änglapar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0