21 december

Hej! Har inte hänt så mycket de senaste dagarna. Julafton närmar sig, jag har en julklapp kvar och sen är allt klart!
 
I onsdags var det dressyr på schemat och tyckte synd om min häst som gått i det där fyrkantiga ridhuset de senaste veckorna. Men lektionen var nyttig och fick bra med hjälp vilket man inte får alla lektioner. Efter en stund fick jag köra 15varv med galopp i båda varven för att få han att släppa lite. Det var omhoppnings galopp som gällde och nu fick de andra gå in i mitten så jag kunde få spåret för mig själv, annars är det så svårt när alla ska rida fram samtidigt och man får inte riktigt den plats man behöver. Vet inte om det släppte helt men visst vart det bättre. I slutet var han iallafall genomkörd och lösgjord.
 
Igår vaccinerades hästarna så vi var självklart att ta det lite lugnt så jag och två andra tjejer tog våra hästar och skrittade ut. Skönt slut på höstterminen då vi gick på jullov igår såklart. Vi skrittade 40 min och travde kanske 100m ganska lugnt. Verkades uppskattas av alla hästar att bara skritta lite lugnt, komma utanför ridhus och hage.
 
Idag ska jag rida lite lugnt på utebanan. Blåser rätt mycket ute men vill verkligen inte ta in han i ridhuset så får chansa och rida på utebanan.


En trött häst efter onsdagens pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0